Greveniti.blogspot.gr - Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΓΡΕΒΕΝΙΤΙΟΥ

Κυριακή 12 Απριλίου 2015

Το ΓΡΕΒΕΝΙΤΙ, στην εκπομπή WELTSPIEGEL (12.04.2015)




Ελλάδα: Γερμανικά εγκλήματα πολέμου "πίσω από τα βουνά"
 [ H μετάφραση έγινε με πρόγραμμα από Google ...]

Μαρία ΤΖΟΥΒΑΡΑ
Κάθε βήμα είναι δύσκολο γι 'αυτήν τώρα. 
Το σώμα της - έγδαρε από τη σκληρή δουλειά στον τομέα της γεωργίας. 
Μαρία ΤΖΟΥΒΑΡΑ είναι 80 ετών. Ζει μόνη της, δεν έχει ποτέ παντρευτεί. 
Οι συγγενείς της μαγειρεύουν για αυτήν - αλλά τα πιάτα που εξακολουθούν να θέλουν να εξακολουθούν να το κάνετε μόνοι σας. 
Το μυαλό της Μαρίας είναι ξύπνιο.Οι αναμνήσεις της από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, οι επιθέσεις στο χωριό τους, είναι ακόμα τόσο στο παρόν όσο και αν είχε συμβεί χθες.

Μαρία ΤΖΟΥΒΑΡΑ:
«Ακούσαμε τις καμπάνες, οι αθέμιτες σήμα για« Οι Γερμανοί έρχονται! " Ξεκινήσαμε το περπάτημα, ο πατέρας μου και η μητέρα μου μαζί με τη βάση με το μικρό αδελφό μου. Και πριν το καταλάβω, ξεκινά μία μία μπάλα δίπλα μου. Δεν ήταν ότι πολύ καιρό και θα με είχαν σκοτωθεί εκεί. "Είμαστε στη Βόρεια Ελλάδα. «Πίσω από τα βουνά» - αυτή είναι η περιοχή όπου το ορεινό χωριό Γρεβενίτι ονομάζεται. Φαίνεται εγκαταλελειμμένο. Έχουν ζήσει εδώ πάνω από 800 άτομα πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Σήμερα υπάρχουν μόνο 65. Κυριακή, ώρα για λατρεία. Τάσος Θεοδωρίκας Έχει κάνει επίσης το δρόμο τους μέσα στην εκκλησία. 13 ετών ήταν όταν οι Ναζί επιτέθηκαν στο χωριό ξαφνικά. Η μητέρα του είχε πεθάνει πριν από μερικά χρόνια - από τότε εξαρτάται εξ ολοκλήρου από δέκα αδέλφια για τον πατέρα της.

Τάσος ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΣ


Τάσος Θεοδωρίκας:
«Καθόμασταν εκεί έξω, όπως καθόμαστε εδώ τώρα. Και όταν πυροβόλησε τον πατέρα μου, χωρίς δισταγμό σε χώρα μπροστά στα μάτια μας. Η μικρότερη αδελφή μου ήταν μόλις επτά μηνών ... συγγνώμη! Αδέλφια μου ήταν όλα νεότεροι από μένα. Πυροβόλησαν τον πατέρα μου μπροστά στα μάτια μας, με κρύο αίμα ".
Τα παιδιά έμειναν πίσω. Ο Τάσος, που απεικονίζεται αριστερά, αναγκάστηκε να ασχοληθεί με 13 του χρόνια από εννέα μικρότερα αδέρφια του, υπό τον όρο ως ορφανό από μόνος του. Τα σπίτια εδώ, όπως και σε άλλες 21 ορεινά χωριά της περιοχής: καούν πλήρως. Μόνο Γρεβενίτι δέχθηκε επίθεση έξι φορές από τους Γερμανούς μέσα σε δύο χρόνια. Το χωριό: οι Ναζί στρατηγικά σημαντικός στόχος, επειδή υπήρχε ένα μικρό νοσοκομείο. Οι άνθρωποι που καλλιεργούνται επίσης αντάρτη που προσφέρονται σφοδρή αντίσταση στους Γερμανούς στρατιώτες στα βουνά. Το αποτέλεσμα: Βίαιη ενέργειες τιμωρίας εναντίον αμάχων.

Τάσος ΒΟΓΑΝΗΣ
Για τα 25 θύματα, οι επιζώντες έχουν χτίσει ένα μνημείο πριν από μερικά χρόνια. Τάσος Voganis επισκέπτονται τακτικά το δικτυακό τόπο. Μόλις λίγα μέτρα μακριά θα μπορούσε να κρύψει την ηλικία των δέκα από τους Ναζί. Ξέρει ότι οφείλεται μόνο στην τύχη ότι το όνομά του δεν είναι πάνω στο τραπέζι.
Τάσος Voganis:
«Η αδελφή μου και εγώ ήμασταν εκεί κάτω, όπου είναι επίπεδη, και έχει βοσκήσει κατσίκες μας.Τότε θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε ότι οι Γερμανοί εισέβαλαν στο χωριό. Η πρώτη σκέψη: "Πού μπορούμε να κρύψει;" Αφήσαμε τα ζώα πίσω σε μια καλύβα και κρυφά εκεί μετά.Η επόμενη μέρα προσπάθησα να φτάσετε στο σπίτι μας για να ψάξουν για τη μητέρα μου και τον αδελφό μου. Γνώρισα αλλά σε κανέναν. Στο δρόμο της επιστροφής τότε ήμουν ένας Γερμανός και μέσα δει εμένα να έρθω εδώ. Αλλά δεν είχα έρθει. Όπως ο ίδιος τράβηξε το όπλο του και είπε «Θα έρθεις ή θα σας πυροβολήσουν!" Όταν είδα ότι, άρχισα να κλαίω, και πήγε σ 'αυτόν. Ένας ανώτερος αξιωματικός στη συνέχεια είπε στους στρατιώτες: «Τι θέλετε να εκτελέσετε με το Αφήστε τον αφήσει να φύγει!" Και ο στρατιώτης γύρισε και είπε, "Φύγε" 

Τάσος διέφυγαν με ένα σκιάχτρο. Και σχετικά με τα ίχνη της καταστροφής έχει αυξηθεί στο Γρεβενίτι χορτάρι. Αλλά η αυθαιρεσία με μαινόταν στο χωριό των Ναζί έχουν αφήσει τραυματίες ψυχές. Η Μαρία ήταν ένα μικρό κορίτσι μάρτυρας ακούσια μάτι που η γερμανική επίθεση με τα περισσότερα θύματα.

Μαρία ΤΖΟΥΒΑΡΑ:
«Ο παππούς μου έχασαν πέντε, έξι ράμματα με την ξιφολόγχη εδώ στο κεφάλι. Και κοιλιά της θείας μου κόβεται. Το αίμα έρεε άφθονο. Και υπήρχε μια γυναίκα που την σκότωσε και άλλο.Συνολικά, υπήρχαν επτά. Και ένα κορίτσι, επτά μηνών. Το πέταξε στον αέρα και ανασκολόπισε το στο ξιφολόγχη. Η διεισδύσει εδώ και στη συνέχεια να κάνει πίσω. Η μητέρα της το πήρε και το πήρε στο χέρι του και στη συνέχεια να έχουν δώσει μια τέτοια βίαιη αβοήθητο στο μέτωπό του, ότι ο εγκέφαλος βγήκε πίσω. "
Μετά το χάος του πολέμου, οι άνθρωποι έχουν προσπαθήσει να αναβιώσει με κάποιο τρόπο τον εαυτό τους στο σπίτι τους. Οι τρέχουσες αποζημιώσεις από την ελληνική πλευρά της Γερμανίας - εδώ δεν μπορεί να αρχίσει όλοι οι μάρτυρες κάτι με αυτό.

Τάσος Θεοδωρίκας:
"Τα χρήματα δεν μπορούν να κάνουν το αίμα που πληρώσαμε καλά και πάλι. Αλλά εγώ δεν αφορούν τον εαυτό μου τέτοια πράγματα, εγώ δεν παρακολουθώ τηλεόραση. Τι κυβέρνησή μας μπορεί επίσης να καλέσετε τις πληγές μας δεν μπορεί να θεραπεύσει. "

Μαρία ΤΖΟΥΒΑΡΑ:
«Τουλάχιστον μια συγγνώμη. Η βλάβη. Αυτό θα κοστίσει στους Γερμανούς ούτε χρήματα, ούτε οτιδήποτε άλλο. Αλλά ακόμα κι αν ήταν να πάρει μόνο ένα μικρό πράγμα, ότι θα ήταν κάτι, επειδή μας έχουν καταστραφεί ».

Τάσος Voganis:
"Δεν νομίζω ότι η κυβέρνησή μας θα πετύχουμε τίποτα, διότι από περίπου 72 χρόνια έχουν περάσει. Και από ό, τι ακούω, λένε οι Γερμανοί, το θέμα ήταν από το τραπέζι. Άκουσα πρόσφατα από την κυρία Merkel, ότι γι 'αυτούς το ζήτημα επιλύθηκε μας. "

Ηλιοβασίλεμα στην Πόλη
Γρεβενίτι, ένα από τα χωριά πίσω από το βουνό. Τα βάσανα του λαού, είχε ξεχαστεί για δεκαετίες. Ένα έργο-up ή ακόμα και αποζημιώσεις δεν έχουν συμβεί ποτέ.

Συγγραφέας: Mira Barthelmann, ARD Αθήνα