Greveniti.blogspot.gr - Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΓΡΕΒΕΝΙΤΙΟΥ

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Οι εφοπλιστές θα μας … σώσουν!


Έχω κι εγώ τις παραξενιές μου, τις  αδιοτροπίες  μου, που λένε στο Γρεβενίτι!  Να, μόλις βγαίνω από την πολυκατοικία  στην είσοδο βρίσκω  πεταμένες ανακοινώσεις υποψηφίων, που θα αναλάβουν το δύσκολο έργο της σωτηρίας μας! Σε βλέπω,  μην κρυφογελάς, θα θυσιαστούνε για μας, τους  φτωχούς!  Το κέρδος τους; Θα πάνε στον  Παράδεισο!
Αυτό που διαβάζω  πάντα στους … σωτήρες μας είναι το βιογραφικό. Θέλω να δω  τι σπουδές έχουν κάνει  και πού έχουν δουλέψει.  Γιατί;  Γιατί έκανα το πρώτο μου μεροκάματο δεκαπέντε  χρονών στο φυτώριο στο Μέγα Κάμπο. Όταν ήμουν μαθητής Χριστούγεννα-Πάσχα αντί να πάω στη μαμά μου στο Γρεβενίτι,  δούλευα σερβιτόρος στο  εστιατόριο στου Φρόντζου. Το καλοκαίρι του 1977 έφτασα σερβιτόρος  στη Μύκονο.  Γιατί, ο μπαμπάς μου, ο Κώστας ο Σιούλας ο τσαγκάρης, δεν είχε να με στείλει όχι στο Χάρβαρντ, αλλά ούτε στην Αθήνα και έτσι στις 30 Ιουλίου  1979  δούλεψα στις οικοδομές και 27 Αυγούστου 1979 έδωσα εισαγωγικές εξετάσεις για το  Πανεπιστήμιο! Είναι και το μόνο πανηγύρι που έλειψα από το Γρεβενίτι! Πέτυχα στο Μαθηματικό Αθηνών, σπούδασα δουλεύοντας πέντε  χρόνια  οικοδομές και έκανα το  τελευταίο οικοδομικό μεροκάματο στο κτήριο του ΣΚΑΪ. Δεν ήξερα!...
Έτσι και σήμερα το πρωί όταν βρήκα μια ανακοίνωση υποψήφιας βουλευτίνας, άρχισα να την μελετώ προσεκτικά. Στην αρχή είχε μια ωραία φωτογραφία, μετά ένα ωραίο κείμενο, όλο συναίσθημα και διαβεβαιώσεις για τη σωτηρία μας. Στο πίσω μέρος είχε και το βιογραφικό: Σπουδές στην  Μεγάλη Βρετανία και το πιο…καλό: Μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης  Εφοπλιστών Ναυτιλίας…  και ζητά ψήφους σε μια εργατογειτονιά της Β΄Πειραιά!
Μα, θα πει κάποιος, δεν ενδιαφέρονται οι εφοπλιστές για τους μούτσους;  Ασφαλώς, ενδιαφέρεται το κεφάλαιο για τον εργάτη! Ενδιαφέρεται, όπως λέει και ο Μαρξ, να έχει τα απαραίτητα ο εργάτης για να ανανεώσει την εργατική του δύναμη ώστε την επόμενη μέρα να δώσει πάλι κέρδος στον πλούσιο. Γιατί, μόνον η επένδυση στην εργατική δύναμη δίνει κέρδος! 
Ενδιαφέρονται οι πλούσιοι για τους φτωχούς! Θέλουν να είναι καλά, να τους ψηφίζουν και  να δουλεύουν να παράγουν κέρδος γι΄ αυτούς!...
Η θεία μου, η άγια γυναίκα, η  Βασιλική Κατσαλιά, μου  έλεγε με νόημα όταν ήμουν μικρός: Λέει ο πλούσιος στο φτωχό:
«Δούλεψέ με κακορίζικε, να μην γίνω σαν εσένα!»
ή
«Ψήφισέ με κακορίζικε, να μην γίνω σαν εσένα»!...

Λένε, ότι κάποτε ο Μποδοσάκης είχε πει:
«Αν ο εργάτης και το αφεντικό ψηφίζουν το ίδιο κόμμα, κάποιος είναι ηλίθιος!»

ΚΑΛΗ ΨΗΦΟ, συγχωριανοί και φίλοι! 
                                                      
                       Γιάνννης Σιούλας ή  Γιάν3ης   Σιούλας