Greveniti.blogspot.gr - Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΓΡΕΒΕΝΙΤΙΟΥ

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

«Με την Ιόνια Οδό τέλη του 2015 θα φθάνουμε πιο εύκολα στα Γιάννενα...»

  και  στο... Γρεβενίτι!

Παρακάμπτεται το στρατόπεδο στο Αβγό

• Τα εργοτάξια εγκαταστάθηκαν, τα μηχανήματα πήραν μπροστά και η Ιόνια Οδός, ένας οδικός άξονας εξίσου σημαντικός για την Ήπειρο με την Εγνατία, αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά, καθώς οι εργασίες κατασκευής της προχωρούν πλέον με γρήγορο ρυθμό.
Το Υπουργείο Υποδομών ενέκρινε προχθές την πρώτη εντολή πληρωμής προς τον παραχωρησιούχο  ύψους  σχεδόν 40 εκατ. ευρώ, ενώ και ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνάντηση που είχε με τον Ηπειρώτη Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια τον διαβεβαίωσε ότι το τμήμα στα Γιάννενα θα προχωρήσει γρήγορα!

Η πρώτη δόση
Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών εγκρίθηκε προς πληρωμή το ποσό των 39.958.327 ευρώ για την Ιόνια Οδό και αυτό είναι και το πρώτο ένταλμα για τον άξονα που αποταμιεύει το ελληνικό Δημόσιο. Τα χρήματα αυτά είναι η συμβολή του Δημοσίου στο έργο και μέσα από τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ. Δικαιούχος είναι η εταιρεία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ΑΕ που έχει αναλάβει την κατασκευή του άξονα. Το επόμενο διάστημα και μέχρι το τέλος του 2015 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η καταβολή των χρημάτων από το Δημόσιο προς την Ιόνια Οδό και τους άλλους αυτοκινητόδρομους προκειμένου να μην χαθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ.
Το σημαντικό όμως είναι πως για να δοθεί το σύνολο των χρημάτων όπως αυτό έχει συμφωνηθεί, θα πρέπει ο κατασκευαστής να έχει αποδείξει πως οι εργασίες έχουν γίνει. Σ’ αυτή την ρήτρα κρύβεται και το μυστικό για την πεποίθηση όλων πως τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο από σήμερα, δηλαδή στα τέλη του 2015.

Γρήγορα το νότιο τμήμα
Πάντως με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν αυτή τη στιγμή οι εργασίες κατασκευής στην Ιόνια Οδο. Ειδικά στο νότιο τμήμα που δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλα τεχνικά έργα το έργο ωριμάζει καθημερινά και δεν αποκλείεται  να τελειώσει νωρίτερα και να «κουμπώσει» με το τμήμα της παράκαμψης Αγρινίου που έχει ολοκληρωθεί από το 2010.
Αυτή την περίοδο ολοκληρώνονται οι μελέτες για να ξεκινήσει η διάνοιξη της σήραγγας στην Κλόκοβα ή Παλιοβούνα και στόχος είναι να γίνει με όσο το δυνατόν πιο γρήγορους ρυθμούς. Ωστόσο, το συγκεκριμένο υποέργο είναι εξαιρετικά δύσκολο να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015.

Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης
Με γοργό ρυθμό προχωρούν οι εργασίες κατασκευής της Ιόνιας και στο βόρειο τμήμα της, όπου το γεωγραφικό ανάγλυφο είναι πιο δύσκολο. Ειδικά το ορεινό τμήμα από την Άρτα μέχρι τα Γιάννενα θεωρείται το δυσκολότερο σε όλο τον άξονα.
Πάντως, ο Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνάντηση που είχε προχθές με τον Κάρολο Παπούλια εμφανίστηκε πολύ αισιόδοξος για την πορεία των έργων. Όπως ανέφερε, απαντώντας σε ερώτηση του Προέδρου για το πώς πάνε τα έργα, «κάναμε μια πολύ μεγάλη δουλειά εκεί κοντά στα Γιάννενα, όπου παρακάμπτουμε τον υφιστάμενο δρόμο και μια νέα χάραξη -είμαστε σε συνεννόηση με τον κ. Αβραμόπουλο να πάρουμε κι ένα στρατόπεδο που είναι εκεί (κοντά στο Αβγό)- και βέβαια, όπως ξέρετε, στη Κλόκοβα θα γίνουν δύο μεγάλες σήραγγες της τάξεως των τριών χιλιομέτρων η κάθε μία κι έτσι το να φτάσει κανείς στα Γιάννενα θα είναι πλέον πολύ εύκολο. Και όλα αυτά τελειώνουν, με βάση το χρονοδιάγραμμα, το οποίο είναι αυστηρό, τέλος του 2015, δηλαδή σε ενάμιση χρόνο από σήμερα».
Ο Υπουργός σημείωσε μάλιστα ότι «στο τμήμα από την Κόρινθο – Πάτρα - Γιάννενα, μαζί με τη σιδηροδρομική γραμμή, εκτελούνται έργα της τάξεως των 3,5 δισ. ευρώ. Είναι τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ»!

Δρόμος ανάπτυξης
Μία σημαντική επιτάχυνση στην αναπτυξιακή τους πορεία αναμένεται να γνωρίσουν η Ήπειρος και η Δυτική Στερεά με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού αλλά και του κάθετου αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία, καθώς η σημερινή παλαιά Εθνική Οδός Ιωαννίνων – Αντιρρίου αποτελεί τροχοπέδη τόσο για τις επιβατικές όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές.

Για τον Ε65
Όσον αφορά τον άλλο υπό κατασκευή οδικό άξονα που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ήπειρο, τον Ε65, ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι «θα δώσουμε και το άλλο τμήμα που αφήσαμε, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, που αυτήν τη στιγμή είναι ημιτελές». Για το τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός δεν υπήρξε κάποια νεότερη πληροφορία.

Από ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ, εφημερίδα των Ιωαννίνων